Posts Tagged ‘Sehstörung’

Refsum-Syndrom

Sonntag, 07. Januar 2018

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Atlantoaxiale Dislokation

Dienstag, 05. Dezember 2017

Alaria_atlantoaxiale_Dislokation

AAD

AAD_Ligament_Densaxis

Anatomie_Axis_dens

Sinusthrombose CCT nativ Guidelines

Montag, 19. Juni 2017

Hohe Dichte Sinus sag. nativ CCT linearer venoeser Infarkt

Hohe Dichte Sinus sag. nativ CCT

Flow void Sinus links

 

 

 

 

 

 

 

 

Differenzierung Duraler Sinusvenenzysten und Thrombosen

Durale_Sinusvenenzyste

He summarized the main highlights of the new guidelines as follows:

Diagnostic Recommendations

  • The diagnostic recommendations are based on the impact of diagnostic procedures on patient outcome and not on process indicators.
  • For the diagnosis of CVT, computed tomographic venography, magnetic resonance venography, or intra-arterial venography can be used because these techniques have similar accuracies.
  • Prothrombotic and cancer screening are not recommended as a routine.

Therapeutic Recommendations

  • All patients with acute CVT should be anticoagulated parentally, preferably with low-molecular-weight heparin (LMWH).
  • Patients with large hemisphere lesions with impending herniation should be offered decompressive surgery.
  • Seizure prophylaxis with anticonvulsants is indicated in patients who experience an acute symptomatic seizure and have a venous infarct or hemorrhage.
  • Non–vitamin K anticoagulants (novel oral anticoagulants) are not recommended, particularly in the acute phase, because of the limited experience and unknown safety.
  • No recommendations could be made regarding acute endovascular treatment because of the very low quality of available evidence, pending the publication of the final results of the TO-ACT trial, which was prematurely terminated for futility this year.
  •  Pregnancy is not contraindicated after CVT, and subcutaneous LMWH is suggested during pregnancy to prevent recurrent venous thrombotic events.

PML-Natalizumab-JCV-Fumarat-Alemtuzumab

Samstag, 28. Januar 2017
Natalizumab: JCV-Antikörper Risikofaktor für PML
Die Food and Drug Administration (FDA) weist darauf hin, dass MS-Patienten, die positiv auf JC-Virusantikörper getestet wurden, ein erhöhtes Risiko für eine progressive multifokale Leukenzephalopathie (PML) haben.
Natalizumab (Tysabri, Biogen) ist ein Immunmodulator, der bei Patienten mit Multipler Sklerose und mit Morbus Crohn eingesetzt wird. Die PML ist eine gefürchtete Nebenwirkung der Substanz. Insbesondere bei Patienten mit positivem JCV-Test und/oder weiteren Risikofaktoren für eine PMLsollten Nutzen und Risiken sehr sorgfältig abgewogen werden. Patienten die drei bekannte Risikofaktoren aufweisen, haben ein Risiko von 11/1.000 Anwender.

Diagnostisch wegweisend ist der
Nachweis von JCV-DNA im Liquor mittels
Polymerase-Ketten-Reaktion (PCR).

CMRT hilfreich.

PMLNatalizumab

Dimethylfumarat, Fumaderm, Tecfidera,

B-cell-mediated CNS disease secondary to alemtuzumab ::

Improvement after plasmapheresis and the B cell–depleting antibody rituximab therapy,

which the authors suggest indicate a predominantly B cell–driven pathology.

CMRT Ringenhancement hat Ähnlichkeit mit ADEM !!!

 

Orbita

Donnerstag, 02. Juni 2016

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Felsenbeinlaesionen

Freitag, 06. November 2015

Cholesterolgranulom

ddFelsenbein

 

 

 

 

Multiple Sklerose MRI

Freitag, 24. April 2015

criteria-improving-multiple-sclerosis-diagnosis-at-the-first-mri

Pos. Mc donald Kriterien:

 

Diss. In Space:

2 Leasions juxtakortikal und periventrikulär

Diss. In Time:

Eine nicht enhancende u. eine enhancende Leason

 

 

 

 

Right medial longitudinal Fascikulus Läsion.:

 

Sinus cavernosus Thrombose

Samstag, 30. August 2014

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Neuromyelitis optica Devic

Freitag, 22. November 2013

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Optikusneuritis/Uveitis D.D.:

Sonntag, 27. Oktober 2013

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